Amazon’da Private Label İş Modeli
Amazon’da satış yapmak için bir yöntem de Amazon Private Label iş modeli ile ticaret yapmak. Peki Private label’ı diğer iş modellerinden ayıran şey nedir?
Private label iş modeli,tüm üretim, tedarik, kalite ve lojistik süreçleriyle kendinizin uğraştığı ve bunun yanı sıra tüm reklam ve promosyon süreçleriyle de kendinizin uğraştığı bir iş modelidir. Bu nedenle özellikle başlangıçta ciddi bir iş yükü ve seçtiğiniz ürüne göre farklılaşan büyük sermayeler gerektirir. Tüm yükü tek başınıza sırtlandığınız ve yüksek sermaye ile girdiğiniz bu ticaret modelinin avantajları ve dezavantajları neler, Amazon’da private label yapılır mı biraz da bunları inceleyelim.
DEZAVANTAJLARI
1)Yüksek sermaye
2)Üretim ve tasarım iş gücü
3)Reklam ve promosyon maliyetleri ve iş gücü
4)Marka-patent süreçlerinin yönetimi
5)Belge ve sertifikasyon gerekliliklerinin takibi ve temini
AVANTAJLARI
1)Tüm kontrol size aittir
2)Tek satıcı siz olursunuz ve sizin belirlediğiniz satıcılara satış hakkı verirsiniz
3)A+ Content içerikler üretebilirsiniz
Private Label birçok Amazon satıcısının en büyük hayallerinden biridir. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, Amazon’da satış yapanların %68’i Private Label ile başlarken bunların sadece %3’ü başarılı olabiliyor. Bu da bize şunu gösteriyor dikkatli ve profesyonel bir şekilde yaklaşmak gerekiyor. Amazon metriklerine tamamen hâkim değilseniz, uçtan uca üretim, pazarlama, kalite, reklam ve promosyon süreçlerini yönetmeye yetkin değilseniz kesinlikle girmemeniz gerekiyor. Daha fazlası için Youtube kanalımızı takip edebilir, dilediğiniz tüm soruları sorabilirsiniz.
Herkese bol kazançlı satışlar dileriz.
留言