Amazon'da Buy Box (Satın Alma Kutusu), bir ürünün detay sayfasında "Satın Al" düğmesinin bulunduğu öne çıkan bölümdür. Bu, müşterilerin genellikle bir ürünü satın almak için tıkladıkları yerdir.
Bir ürün sayfasında birden fazla satıcı olabilir fakat yalnızca bir satıcı Buy Box'ı kazanabilir. Buy Box'ı kazanan satıcı, ürünün varsayılan satıcısı olarak görüntülenir ve müşteriler genellikle bu satıcıdan satın almaya eğilimlidir.
Peki Amazon Buy Box’ı neye göre size verir?
Aslında bununla ilgili olarak net bir açıklama bulmak zor fakat deneyimlerimizden ve tecrübelerimizden yola çıkarak belirlediğimiz bazı metrikler ve gerekçeler var. Bunlardan bazıları şunlardır;
Satıcı performansı: Satıcının geçmiş performansı, sipariş karşılama hızı, iptal oranları ve müşteri geri bildirimleri gibi kriterler,
Fiyat: En ucuz fiyatla satmak Buy Box’ı almanıza en büyük etkendir.
Stok durumu: Stoktaki ürünlerinizin adedi fiyatın eşit veya yakın olduğu durumlarda büyük bir etkendir.
FBA veya FBM: Amazon kendi depolarını kullanan satıcıları her zaman öne çıkarır. FBA olarak satış yapan bir satıcı FBM olarak satış yapan bir satıcıdan çok daha öndedir. Fiyattan bile çok daha önemli bir metriktir.
Mükemmel müşteri hizmeti: Müşterilerinizden aldığınız olumlu geri dönüşler ve bu geri dönüşlerin sayısı size çok büyük bir artı sağlar.
Buy Box'ı kazanmak, Amazon'da satışları artırmak için çok önemlidir. Daha fazlasını öğrenmek ve aklınızda ki tüm soruları sormanız için 15 dakikalık ücretsiz görüşmelerimize katılabilir veya Youtube kanalımızı takip edebilirsiniz.
Herkese bol karlı satışlar dileriz.
Kommentare