Bir e-ticaret pazaryerinde, mesela Amazon'da Amazon satıcı hesabınız varsa; ürün siparişi aldığınız andan sonrasındaki süreçleri iki şekilde yönetebilirsiniz yani ürünü siz mi depolayacaksınız, siz mi kargolayacaksınız, siz mi barkodlayacak ve paketleyeceksiniz veya müşteri ilişkilerini siz mi yöneteceksiniz? Amazon satıcı hesabınızda bu noktada iki farklı seçenek görürsünüz. Bunlar;
1-FBA(Fullfilment by Amazon)
2-FBM(Fulfillment by Merchant)
FBM nedir sorusuna bir örnekle cevap verelim; Örneğin Amazon satıcı hesabınızdaki envanterinize, satmak için bir kalem eklediniz ve FBM modelini seçtiniz. Bu ilerleyiş şöyle olacak demektir; ürün siparişi geldiğinde müşterinin adresini siz alacak, depoladığınız yerden ürünleri siz çıkaracak, kargolayacak ve ürünün iade süreçleri gerçekleşirse de her noktada müşterilerle irtibat kurarak bu süreçleri de siz yöneteceksiniz. Sürekli müşteri diyaloğu ile uğraşacak ve tüm gönderim süreçlerini Amazon'da manuel olarak siz yöneteceksiniz. Ayrıca Amazon prime müşterilerinin bir çoğuna hizmet veremeyeceksiniz (Nedenini yazının sonunda bulabilirsiniz.)
Amazon FBA nedir sorusuna da aynı şekilde örnekle cevap vermemiz gerekirse; Aynı kalemi yine Amazon satıcı hesabınızdaki envanterinize eklediğinizi ve bu kez FBA modelini seçtiğinizi ve sipariş geldiğini düşünelim. Bu noktadan sonra sizin hiç bir şey yapmanız gerekmez. Tüm depolama, kargolama, iade ve müşteri ilişkileri süreçlerini Amazon FBA ile sizin adınıza yönetir. Ayrıca tüm Amazon prime müşterilerinin tamamından sipariş alabileceksiniz(Nedenini yazının sonunda bulabilirsiniz.).Bu mükemmel zaman kazanımına sebep olan Amazon FBA sistemi nasıl mı çalışıyor?
Özellikle Amazon arbitraj iş modeli üzerine e-ticaretini yürüten Amazon satıcı hesabı sahipleri, ürünlerini kendi depolarında değil daha satışa başlamadan Amazon depolarına gönderir. Bu sayede Amazon FBA sistemi uygulanabilir yani sipariş aldığınızda Amazon kendi deposundaki ürünleri kendi araçlarıyla deposundan alır, müşterinize götürür, bir iade süreci olursa bunu kendisi halleder ve müşteriyle gerekli tüm irtibat sürecini kendisi yöneterek süreç içinde olan tüm olayları(ürünlerinizin kargolanması, depoya girmesi...gibi) size mail yoluyla sürekli bildirir. Yani size sipariş geldiğinde Amazon FBA sayesinde neredeyse hiç bir şey yapmanıza gerek kalmaz, herşeyi Amazon halleder.
Yeni bir e-ticaret katılımcısıysanız, Amazon satıcı hesabınızı dahi henüz açmamış veya yeni açtıysanız muhtemelen henüz satılmamış ürünlerinizi Amazon depolarına göndermenin riskli olacağını düşünüyorsunuzdur. Bu normal fakat sürpriz! D-ZON sayesinde Amazon FBA'de böyle bir tedirginliğe gerek yok. Ürünlerinizin ayda en az kaç adet satacağını %100'e yakın bir kesinlikte her zaman biliyor olacaksınız. Doğru, ürünlerinizi henüz Amazon depolarına göndermeden ne kadar satacaklarını biliyor olacaksınız. Kullandığımız yazılımlar ve kendi geliştirdiğimiz algoritmalar sayesinde yüzlerce D-ZONER ile bu sorunu yıllar önce ortadan kaldıran ailemize katılmak ve daha detaylı bilgi sahibi olmak için Arbitraj bire bir eğitim sayfamızı ziyaret edebilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Amazon FBA modelinin en önemli avantajlarından biriyse Amazon prime müşterilerine hizmet verebilmenizdir ve bu FBM modelinde neredeyse imkansızdır. Amazon'un sadece Amerika'da son verilere göre 150 milyon Prime müşterisi vardır. Amazon satıcı hesabınızda seçtiğiniz modele göre (Amazon FBA/FBM) bu müşteri kitlesine erişiminiz desteklenecektir. Şöyle ki; Amazon, prime müşterilerine sipariş verdiklerinde siparişlerinin en çok 2 gün içerisinde kendilerine ulaşacağına dair bir söz verir. Bu sözü yerine getirebileceği ürünler ise kendi deposundaki ürünlerdir yani Amazon FBA sistemi ile çalışan Amazon satıcı hesabı sahiplerinin ürünleridir. Kendi depolarında bulunan ürünlerinizi, kendi araçlarıyla çok hızlı bir şekilde müşterilerine ulaştırabilen Amazon sözünde durmuş olur, Amazon FBA modeliyle çalışan Amazon satıcı hesabı sahipleri de 150 milyon ve üzeri prime müşteri kitlesine satış yapabilmiş olur. Peki neden FBM tercihi yapanlar prime müşterilere satış yapamaz? Çünkü FBM modelini tercih eden Amazon satıcı hesabı sahipleri ürünleri kendi insiyatifleriyle geç gönderebilir ve bu şekilde Amazon'un prime müşterilerine verdiği ''ürünleriniz siparişinizi takiben en geç iki gün içinde size ulaşacaktır.'' sözü gerçekleşmemiş olur. Bu sebeple Amazon bu riske girmeyi tercih etmez ve Amazon FBA sistemiyle çalışan Amazon satıcı hesabı sahiplerinin ürünlerini, FBM modelini tercih eden Amazon satıcılarınınkinden çok ama çok daha büyük bir oranda prime müşterilerin karşısına çıkarır. Bu sebeple Amazon FBA sistemi; sağladığı konfor, profesyonellik ve Amazon tarafından gördüğü destek sayesinde Amazon satıcı hesabı sahiplerinin asla göz ardı etmemesi gereken çok önemli ve karlı bir hizmettir.
Comments