top of page

Eğer Amazon'da satış yapmak ile ilgiliyseniz ve ara depo nedir sorusunun cevabını merak ediyorsanız size en basit haliyle bunu özetleyeceğiz;


E-ihracat/Amazon'da satış yaparken ülkeler arası bir ticaretten bahsediyoruz. Bu ticareti yaparken, örneğin, Türkiye'de yaşıyorsanız ve İngiltere'den bir ürün alıp, Avusturalya'da satmak istiyorsanız İngiltere'de olmadığınız için ürünlerinizin kalite kontrollerini yapamaz, depolayamaz veya etiketleme, kutulama gibi süreçlerini fiziksel olarak yönetemezsiniz. İşte tam bu noktada ara depo konusu devreye girer. Ara depo sizin adınıza ürünleri teslim alır, dilereniz kalite kontrol hizmetleri verir, sizin için ürünlerinizi etiketler, barkodlar, kutular ve belirttiğiniz adrese gönderebilir. Ara depo gereksinimi işte böyle ortaya çıkar fakat ara depo ile etiketleme yaptırmama ne gerek var kutulama yaptırmama ne gerek var diyebilirsiniz onları da açıklayalım. Sonrasında iade yönetiminde ara depo işletmelerinin yeri ve e-ihracat gümrük çözümlerindeki etkilerini konuşalım. E-ihracat / Amazon arbitraj satıcıları için başlıyoruz;


Amazon'da satış yapmak için kalite kontrol süreçleri yönetmelisiniz;

-Amazon satış yaptığınız müşterilerin olumlu deneyim yaşamasına çok önem verir. Daha önce duymuşsunuzdur ki; Amazon için müşteri, satıcıdan daha değerli olabilmekte. Bu sebeple müşterilere kusurlu bir mal göndermediğinizden emin olmalısınız. Aksi halde Amazon satış yapmanızı engelleyecektir. İşte Ara depo, bulunmadığınız bir ülke veya bölgede bu süreçleri sizin adınıza yönetebilmektedir. Sürdürülebilir ticaret için, ara depo çok önemlidir.


Amazon'da satış yapmak için barkodlama işlemleri yapmanı gerekir;

-Amazon'da satışını gerçekleştireceğiniz ürünleri eğer FBA yoluyla satacaksanız yani Amazon'un depolarına ürün gönderecek ve Amazon'un sizin adınıza bu ürünleri müşterilere göndermesini sağlayacaksanız, yine fiziken bulunmadığınız ülkelerden ürün alıp gönderecekseniz ara depo hizmeti almak zorundasınız. Çünkü örneğin; Amazon arbitraj iş modeli yapıyorsanız bir çok farklı ürün satıyorsunuz demektir. Bu noktada Amazon'da her kargo planı oluşturduğunuzda Amazon size kolileriniz için ve her bir ürün tipiniz için ayrı barkodlar üretir. Sizden bu barkodları ürün ve kolilerinizin üzerine yapıştırıp Amazon depolarına göndermenizi, böylece ürünün sizden geldiğini anlayabileceğini söyler. Bu noktada yine fiziken bulunmadığınız bir ülkede ürün transferi yaparken Ara depo kullanmak zorundasınız ki bu barkodlar sizin için ürün ve kolilerinize yapıştırılsın.


Her ülkeden gönderim yapabilmek için o ülke profesyonellerine ihtiyacınız olacak;

-Ara depolar yalnızca depolama değil, bulundukları ülkeye göndereceğiniz gönderilerin gümrüklenmesi veya bir başka ülkeye kargolanması noktasında da size bulundukları ülkelerde profesyonel destekler verir. Her ülkedeki onlarca kargo firmasının fiyatlarını ve performansını değerlendirmek yerine, sürekli bunu yapan ve kargo alım/gönderim işlemleri yapan ara depo hizmet sağlayıcılara bu işi bırakabilirsiniz. Onlar da sizin yerinize bu süreçleri organize ederler. Yani ara depo hizmet sağlayıcılarının büyük bir çoğunluğu size tüm lojistik sürecinde uçtan uca bir destek verir.


Gelelim iade yönetimi konusuna;

-Amazon'da satış yaparken FBA yöntemini kullanıyorsanız iade gelen ürünleriniz Amazon tarafından karşılanır ve incelenir. Amazon iade gelen ürün kullanılabilecek durumdaysa, bu ürünü tekrar satılmak üzere envanterinize geri getirir. Eğer kullanılamaz durumdaysa önünüzde 3 seçenek vardır;


1-Amazon'un kullanılamaz ürününüzü tasfiye memurlarına %5-10'u değerinden satmasını isteyebilirsiniz.

2-Amazon'un belirttiğiniz bir iade adresine göndermesini sağlayabilirsiniz.

3-Amazon'un bu ürünü yakmasını/bağışlamasını isteyebilirsiniz.


Madde-2'de göreceğiniz üzere Amazon'a bir iade adresi belirtmeniz gerekir. Fakat bu adres satış yaptığınız ülke içinde olmalıdır. Yani Türkiye'den ürün alıyor ve Amerika'ya yolluyorsanız, Amerika'da iade olan ürününüzü Amerika'da bir adrese yönlendirebilirsiniz. İade edilen ülke dışındaki adreslere Amazon ürün gönderimi yapmamakta. İşte yine ara depo hizmet sağlayıcıları bu noktada devreye girer. Mevcut ülkedeki ara depo hizmet sağlayıcınız, sizin adınıza bu iadeleri teslim alabilir. Peki kullanılamaz durumdaki bir ürünün adresinize geri gelmesini niye sağlayasınız? Çünkü Amazon bu konuda her zaman doğru karar veremiyor. Kullanılamaz olarak işaretlediği bir çok ürünü incelediğimizde görüyoruz ki hala satılabilir durumda oluyor. Öyle ki; D-ZON ailesi olarak bizler yüzlerce kez bu ürünleri ara depolarımızda biriktirip, iyi durumda olanları yeni ürün olarak Amazon depolarına yollamış ve sorunsuz bir şekilde yeni müşterilere satmış bulunuyoruz. Böylece iadeden doğabilecek zararı yaklaşık %40 oranında azaltabiliyoruz.


Özellikle D-ZONER Avantajları içerisinde yer alan ''Ara depo hizmetleri'' sayfamıza göz atmanızı ve e-ihracat / Amazon'da satış hayatınızda her zaman rakiplerinizin önünde olmanızı tavsiye ederiz.


Birlikte büyüyoruz!




Comentários


bottom of page